Gdyby rozejrzeć się uważnie, to w naszym otoczeniu znaleźlibyśmy mnóstwo gadżetów, które pełnią więcej niż tylko swoją pozornie jedyną funkcję. Często te przedmioty, spełniają jeszcze zadanie marketingowe. Mimo tego, że wydaje się nam, iż nie zwracamy na to uwagi, to określone informacje, kodują się w ten sposób w naszym umyśle. Zasięg gadżetów reklamowych. Pierwszym z brzegu przykładem mogą być długopisy reklamowe. Kraków, to miasto pełne przedsiębiorców, a co za tym idzie, pełne firm rozdających takowe przedmioty gratis. Korzystając z usług takiej firmy, dostajemy też drobiazg, który być może bezie nam przypominał o tym, że jesteśmy zadowolonymi klientami, tego usługodawcy, lub też, może trafić w ręce kogoś innego. Gadżety takie często wędrują z rąk do rąk, ze względu na niską wartość samego przedmiotu. Jednak jest to jednocześnie ich zaleta. W ten sposób zyskują większy zasięg jako reklama, tak jak wspomniane już długopisy reklamowe. Kraków to miasto, w którym taka mała reklama, może przebyć długą trasę i w ten sposób pozyskać dla firmy kilku nowych odbiorców.