Nowoczesny marketing to prężnie rozwijająca się i wysoce wyspecjalizowana dziedzina, którą śmiało można nazwać branżą na miarę dwudziestego pierwszego wieku. Czy może to kogokolwiek dziwić, jeżeli wykorzystuje się w niej najnowocześniejsze technologie, od telefonii komórkowej po Internet, a także zdobycze dziesiątek lat rozwoju statystyki i analizy danych? Wiele osób patrzy na to jak na manipulację, ale warto spojrzeć na zagadnienie z drugiej strony. Jeżeli prowadzimy przedsiębiorstwo, to skuteczna reklama jest podstawą do tego, by w ogóle rozpocząć biznes. Baza danych firm, które mogą być zainteresowane naszą ofertą, to absolutna podstawa dalszego działania. Odpowiednio sprofilowana baza danych firm pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jakie możemy przeznaczyć na dalsze działania. Przedsiębiorca nie posiada zaś wiedzy ani czasu, by taką bazę sprofilować. Od tego są specjaliści, czyli marketingowcy i to oni zajmują się profilowaniem bazy na zlecenie klienta.